Daim-muffins

Ifall du älskar daim choklad lika mycket som mig är detta något du verkligen måste testa att baka.
 
(12 stora)
 
Du behöver:
1 marabou daim chokladplatta
150g margarin
1,5 dl socker
2 ägg
3,5 mjöl
2 tsk bakpulver
2,5 msk kakaopulver
1,5 dl mjölk eller grädde
+ muffinsformar
 
Gör så här:
1.Dela chokladplattan på mitten. Den ena delen skär du sönder i små, små bitar och den andra delar du vanligt.
2.Vispa margarinet och spckret till skum.
3.Tillsätt alla torra ingredienser + mjölken/grädden + chokladen du skärt i små,små bitar.
4.Klicka med  hjälp av en sked lite deg i varje form. Obs. du måste spara lite deg som du sedan kan använda för att täcka chokladbiten.
5.Lägg en daimchoklad-bit i varje form. (de du delade vanligt) 
6. Täck nu chokladbiten med att sätta ett tunt lager deg ovanpå.
7. Grädda muffinsarna i ungnen i 225 grader, 12-15 min.
 
 
// receptet hittade jag härifrån
Food | |
#1 - - Josefine Larsson:

Mums! Ser riktigt gott ut! Allt bra med dig? kram

#2 - - Fatma:

ÅÅååh vill haa!

#3 - - RockBarbie:

Tackar det var jag som gjorde dom =) å de där ser också riktigt gott ut! :D

#4 - - mergimtare ♛:

Jätte fin blogg har du! ❤
– sugen på att göra ett bloglovinbyte?

Svar: Tack! :D-ja det kan jag. Meddela mig när du har börjat följa, så följer jag tillbacka.
ellagrangard.blogg.se

#5 - - Johanna:

Åh vad gott med muffins :)

Upp